Karène Sanchez genomineerd voor Leidse Onderwijsprijs

Welke docent kan studenten bijzonder goed motiveren of verweeft actueel onderzoek in zijn colleges? Het Leids Studentenplatform heeft de genomineerden bekend gemaakt voor de jaarlijkse Leidse Onderwijsprijs en Dr. Karène Sanchez, docente Franse taal en cultuur, is een van de kanshebbers.

Motivatie

Dr. Karène Sanchez werd, samen met twee andere docenten, genomineerd uit bijna dertig voordrachten van groepen studenten en/of studieverenigingen. Volgens de jury is Sanchez een docente die op een natuurlijke manier motivatie in studenten naar boven haalt. Zowel bij de opleiding Frans als bij de opleiding International Studies weet ze onderwijs op maat te geven aan de studenten, hoewel hun niveau onderling sterk kan verschillen.

De winnende docent wordt bekend gemaakt op de Dies Natalis op vrijdag 7 februari. Aan de prijs zit een geldbedrag van 5000 euro verbonden die de winnaar mag besteden aan onderwijs. Vorig jaar werd de Onderwijsprijs gewonnen door Martin Baasten, docent Hebreeuws.