Frank den Hollander benoemd tot IMS Fellow

Prof. dr. Frank den Hollander is benoemd tot Fellow van het Institute of Mathematical Statistics (IMS). Professor den Hollander kreeg de prijs voor zijn onderzoek in de kansrekening en mathematische fysica, in het bijzonder zijn onderzoek in de theorie van grote afwijkingen.

Elke genomineerde Fellow wordt beoordeeld door een commissie van collega's. Na het bekijken van 44 nominaties, werden in 2013 20 personen gekozen tot Fellow. Het Institute of Mathematical Statistics, ontstaan in 1935, is een ledenorganisatie die de ontwikkeling en verspreiding van de theorie en toepassingen van statistiek en kansberekening bevordert. Het IMS heeft 4300 actieve leden over de hele wereld. Ongeveer 8% van de huidige IMS-leden heeft de status van Fellow verdiend.