Studenten halen derde prijs internationaal programmeerkampioenschap

Team Johans Angels van drie studenten van de Universiteit Leiden heeft zondag 21 november in Bremen de derde prijs behaald op het Noord West Europees kampioenschap programmeren. Door in vijf uur zeven algoritmische problemen op te lossen, wisten de jongens uit Leiden 64 teams achter zich te laten.

Binnen enkele weken wordt duidelijk of zij nu Noord-West Europa mogen gaan vertegenwoordigen bij de World Finals die dit jaar in Egypte worden gehouden.
Het is niet de eerste keer dat Leiden hoge ogen scoort op het internationale podium. Ook in 2008 werd een Leids team derde van Noord-West Europa.

Johan's Angels

Thomas student natuurkunde, Alexey student bio-informatica, Eric student wiskunde (allen master student) en hun coach Johan de Ruiter