Paul van der Heijden in het Leidsch Dagblad: Wie werkt, heeft bescherming nodig

De ILO (International Labour Organisation) gevestigd in Geneve viert haar 100 jarig bestaan in Leiden. ILO heeft een aantal fundamentele rechten van werknemers geformuleerd en ziet toe op de naleving en handhaving. De huidige arbeidsmarkt beschermt werknemers echter onvoldoende, getuige de vele sociale opstanden – de gele hesjes – in veel Europese landen.

Werkgevers, werknemers en overheden moeten de sociale rechtvaardigheid opnieuw uitvinden aldus emeritus hoogleraar Paul van der Heijden in het Leidsch Dagblad.
Donderdag 7 februari viert de ILO haar 100 jarig bestaan met een congres in het Academiegebouw in Leiden. Het centrale thema deze dag zal zijn “Future of Work”, en wat de mogelijke gevolgen zijn van de veranderende wereld van werk voor de ILO en haar toezichtsystemen. Onder meer minister Koolmees en ILO directeur-generaal Guy Ryder maken hun opwachting.

Artikel Leidsch Dagblad