AP Photo/Korean Central News Agency via Korea News Service

Koen de Ceuster over Noord-Koreaanse propaganda tijdens de Winterspelen

De Winterspelen van 2018 in Pyeongchang zijn achter de rug en er kan zonder twijfel worden gezegd dat er veel speelde tussen de twee Korea's: het bezoek van Kim Jong-un's zus aan het zuider buurland, het budget van $2,64 miljoen dat Zuid-Korea opstelde voor leden van de Noord-Koreaanse olympische delegatie, en de eerste keer dat Kim Jong-un sprak over denuclearisering.

'Het land kreeg de mogelijkheid een zachter imago aan de wereld te tonen - en dat deed het ook,' schreef Dr. Koen de Ceuster, universitair docent moderne Koreaanse geschiedenis aan de Universiteit Leiden, in een artikel op de website van NBC News.

Meer weten?

Lees hier het volledige artikel "North Korea's Winter Olympics propaganda was tolerated by South Korean officials for a reason" op NBCnews.com (in het Engels).

Bekijk hier het nieuwsitem met Koen de Ceuster op VRT.be.