Femmie Juffer: "Pleegkinderen moeten zeker tot hun 23ste verzekerd zijn van een plek bij een pleeggezin."

Juffer reageert op het voornemen van minister De Jonge van volksgezondheid. Hij wil pleegzorg verlengen tot het 21ste levensjaar van het pleegkind. Momenteel nemen pleegkinderen op hun achttiende afscheid van het pleeggezin. De standaardvergoeding, die kan oplopen tot 660 euro per maand stopt dan.

"Pleegkinderen moeten zeker tot hun drieëntwintigste verzekerd zijn van een plek bij een pleeggezin." Dat stelt Femmie Juffer, bijzonder hoogleraar adoptie en pleegzorg van de Universiteit Leiden. “De grens van achttien is achterhaald. De gemiddelde leeftijd waarop jongeren het huis verlaten is ruim vierentwintig. Dat moet voor pleegkinderen niet anders zijn.”

Volledige artikel

Lees het volledige artikel op Trouw.nl