'Leidse' eeneiige tweeling op tv bij Vroege Vogels.

Leidse biologiepromovendus Kevin Groen en zijn eeneiige tweelingbroer (én biologiestudent) Marvin Groen zijn vanaf dinsdag 5 september beide te zien in een nieuwe rubriek bij Vroege Vogels TV op NPO 2 (19:20).

Leidse biologiepromovendus Kevin Groen en zijn eeneiige tweelingbroer (én biologiestudent) Marvin Groen heten niet alleen groen van hun achternaam. Ze zijn ook groen: ze dragen de natuur een warm hart toe. De gebroeders waren vroeger veel in de weilanden achter hun ouderlijk huis te vinden om op zoek te gaan naar vogels en allerlei andere beestjes en plantjes.

Vanaf dinsdag 5 september zijn ze beide te zien in een nieuwe rubriek bij Vroege Vogels TV op NPO 2 (19:20). In twaalf afleveringen bespreken ze het wel en wee van stadsdieren in de binnenstad. Zo komen onder andere duiven, ratten, rivierkreeften en halsbandparkieten voorbij. Met hun enthousiasme en sympathie voor de natuur geven ze een betoog om deze stadsbewoners meer te waarderen.

Media

• Een radio fragment over de broers is te beluisteren op de website van Vroege Vogels

Vroege Vogels TV 12 september 2017

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of