Omstreden belastingdeals tussen fiscus en multinationals openbaar

Een vertrouwelijke notitie onthult de afspraken die Nederland maakt met grote bedrijven om het ze fiscaal naar de zin maken. Voor het eerst heeft de Belastingdienst gedetailleerd inzage gegeven in de manier waarop Nederland internationaal belastingontwijking mogelijk maakt.

Trouw kreeg inzage in een vertrouwelijke notitie waarin ambtenaren van de Belastingdienst de meest gemaakte afspraken met bedrijven beschrijven. In het artikel komt ook Jan Vleggeert aan het woord. "De notitie vat feitelijk kort samen wat het beleid van Nederland is in de internationale discussie over belastingontwijking," zegt Jan Vleggeert, universitair hoofddocent belastingrecht aan de Universiteit Leiden.

Het artikel 'Omstreden belastingdeals tussen fiscus en multinationals openbaar' is te raadplegen op de website van Trouw.