Veel aandacht voor Leids datingexperiment op Lowlands

Eliska Prochazkova en Friederike Behrens stonden met een container op Lowlands voor hun datingexperiment. 'Bij een date worden negentig procent van de emoties non-verbaal geuit', zegt Eliska in het Leidsch Dagblad, op tv en online-radio. Doe mee in de Nacht van Kunst & Kennis met Real life Tinder.

Het veroorzaakte veel opwinding en gegiechel op Lowlands. Proefpersonen waren volgeplakt met apparatuur om temperatuur, zweet en hartslag te meten bij een blind date. Ook kregen zij een speciale high tech 'eyetracking bril' op. Prochazkova is benieuwd naar de temperatuur en hartslag van de twee proefpersonen wanneer hun pupillen synchroniseren bij een 'klik'. Promovenda Prochazkova: 'Ons autonoom systeem reageert op de persoon die tegenover je zit, dat zijn factoren die je niet kunt beïnvloeden.'

Nacht van Kunst & Kennis: Real life Tinder

Eliska Prochazkova en Friederike Behrens doen een follow-up van het dating onderzoek onder leiding van Mariska Kret tijdens de Nacht van Kunst & Kennis op 17 september, Academiegebouw van de Universiteit Leiden.

Lowlands Science in beeld

In de media