Alumni-activiteit

2333 CC Leiden
Zaal
Centrale hal, collegezaal CM.1.26

Begin april dit jaar is de tweede fase van het nieuwe Gorlaeus Gebouw van de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen opgeleverd en in gebruik genomen. Het nieuwe gebouw omvat 5 vleugels van 5 verdiepingen, en vervangt de Gorlaeus Laboratoria hoogbouw uit 1966 en het LCP (practicumgebouw) uit 1964; ook andere instituten (LACDR, LIACS, MI en Sterrewacht)  zijn er nu gehuisvest. De toenmalige groep – CBAC – heeft van de hoogbouw gebruik gemaakt van november 1979 t/m oktober 2009, en daarna was de nieuwe groep MCBIM hier gehuisvest tot aan de verhuizing in 2016.

De eerste fase van de nieuwbouw begon in 2012. De start van de afbraak van LCP was eind 2017, en de start van de afbraak van de hoogbouw was in 2019. Nu de oude hoogbouw verdwenen is, en de resterende staalconstructies gebruikt worden om een fietsenstalling te creëren is het leuk en opportuun om een reünie te houden.

In november 2024 is het 45 jaar geleden dat CBAC startte, en is het ook 15 jaar sinds het emeritaat van Jan Reedijk. In 2005 hadden we onze eerste CBAC-reünie met buitendag en aansluitend diner in Kasteel Oud-Poelgeest. Tijd voor een volgende reünie dus, en de opening van het nieuwe Gorlaeus Gebouw is een prachtige aanleiding!

Groepsleden van CBAC of MCBIM die ongeveer een jaar of langer bij ons werkten in de hoogbouw in de periode vanaf 1979 worden in het bijzonder uitgenodigd, maar ook de aio’s en postdocs die al gedeeltelijk in het eerste deel van de nieuwbouw hebben gewerkt met Lies, Sylvestre of Dennis zijn welkom. Door beperkingen van zaalcapaciteit kunnen we helaas mensen die maar kort in de groep werkten niet uitnodigen.

11:00 Ontvangst en koffie/thee
centrale hal Gorlaeus Gebouw
11:45 Welkom door Prof. Marcellus Ubbink, Wetenschappelijk Directeur LIC (ook CBAC reünist)
Prof. Sylvestre Bonnet (over het huidige onderzoek in de MCBIM groep)
één of twee korte lezing(en) van oud-groepsleden

collegezaal CM.1.26
13:00 Lunch
centrale hal Gorlaeus Gebouw
14:00 Korte lezing(en) van oud-promovendi/postdocs
collegezaal CM.1.26
14:45 Rondleidingen in het gebouw door studenten van het CDL
Gorlaeus Gebouw
16:00 Slotborrel

Details en logistiek

De kosten voor koffie/thee en lunch (€20) dienen vooraf te worden betaald, op een rekening waarvan je na aanmelding details krijgt. De kosten voor de borrel zijn voor eigen rekening (alleen betaling via pin). Wij betalen het eerste drankje.

Van veel mensen hebben we geen actueel emailadres meer. We hopen dat degenen die dit lezen het bericht willen doorsturen of "reposten" op sociale media.

Voor wie per auto komt: direct tegenover de schotel is een nieuwe gemeentelijke parkeergarage “Ehrenfest”, adres:
Emmy Noetherweg, 2333 BK Leiden (Tarief: €2,15 per uur,  maximaal €20,00 per dag).

Registratie

Aanmelden voor deelname kan alleen via de hieronder gegeven link. Via de banner hiernaast is te zien wie zich al hebben aangemeld.

Wij kijken er erg naar uit jullie te zien op 28 september!
Sylvestre Bonnet, Lies Bouwman, Dennis Hetterscheid, Jan Reedijk, Yvonne Snellenberg