Congres/symposium

Wijnhaven
Turfmarkt 99
2511 DP Den Haag

De Universiteit Leiden en The University of Edinburgh kondigen met trots de lancering aan van The Hague Global Futures Hub. Op 10 juni is de feestelijke lancering bij Campus Den Haag locatie Wijnhaven. Hier zullen wij onze gedeelde ambities voor de toekomst delen en onderzoeken hoe de Hub als katalysator kan dienen voor innovatieve oplossingen bij de aanpak van sociale en wetenschappelijke kwesties.

De Universiteit Leiden en The University of Edinburgh werken al geruime tijd samen. Onze gezamenlijke inspanningen hebben nu geleid tot nieuwe wegen in onze samenwerking, met name op het gebied van recht, veiligheid, openbaar bestuur en internationale betrekkingen. De oprichting van The Hague Global Futures Hub brengt de samenwerking binnen deze vakgebieden samen: we stellen ons ten doel om mondiale problemen aan te pakken met interdisciplinair onderzoek, onderwijs en engagemen met lokale en wereldwijde communities en instituties.

Tijdens de lancering verwelkomen wij een delegatie van de University of Edinburgh, geleid door Peter Mathieson, principal en vice-chancellor. We zullen onze gedeelde ambities voor de toekomst delen en onderzoeken hoe de Hub als katalysator kan dienen voor innovatieve oplossingen bij de aanpak van sociale en wetenschappelijke kwesties.

De bijeenkomst is alleen toegankelijk op uitnodiging. Wil je erbij zijn, stuur dan een e-mail naar Mirella Imthorn

• 16:00: zaal open
  • 16:30: welkom door Hester Bijl, rector magnificus van de Universiteit Leiden, en Sir Peter Mathieson, Principal en Vice-Chancellor van de University of Edinburgh
  • 16:40: The Hague Global Futures Hub: transformatieve educatie en onderzoek zonder grenzen