Cursus | Training

Schouwburgstraat
Schouwburgstraat 2
2511 VA Den Haag

Crisissituaties zijn divers. Aanslagen wereldwijd hebben laten zien hoe belangrijk het kan zijn om als publieke leider zichtbaar te zijn, chaos onder woorden te brengen, perspectief te schetsen of hoop te bieden voor een land, regio of stad in shock. Tijdens de coronacrisis ligt de nadruk juist meer op instructies en manieren om de bevolking gemotiveerd te houden in periodes waarin iedereen zoveel mogelijk thuis moest blijven.

Deelnemers gaan in op de verschillende facetten van communiceren in tijden van nood. Hoe kunnen organisaties draagvlak creëren en behouden? Wat is de impact van crisiscommunicatie op hun reputatie? Hoe blijven crisisactoren aangehaakt bij de opvattingen in de buitenwereld?

Een succesvolle aanpak vraagt om een strategische insteek. Aan de hand van theoretische modellen uit de universitaire wereld, aangevuld met sprekende voorbeelden uit binnen- en buitenland, vullen deelnemers tijdens deze verdieping hun gereedschapskist met (strategische) inzichten rondom crisiscommunicatie. Dit biedt handvatten voor een eerstvolgende crisis die zich aan het bureau aandient.
De cursus vindt plaats op één van de locaties van Universiteit Leiden - Faculteit Governance and Global Affairs in het centrum van Den Haag.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Meer informatie over deze cursus