Cursus | Leergang

donderdag 1 juni 2023 - vrijdag 23 juni 2023
Den Haag

Omschrijving Leergang

Ben je op zoek naar evidence-based methodes om de diversiteit en inclusie binnen jouw organisatie te verbeteren? Vraag je je af wat de begrippen diversiteit en inclusie precies inhouden en hoe je ze in praktijk kunt brengen?

Onderzoek laat zien dat diversiteit en inclusie belangrijke morele en strategische waarden zijn die ervoor zorgen dat organisaties beter functioneren.

Diversiteit: gaat over alle zichtbare en onzichtbare kenmerken waarin mensen van elkaar verschillen. Zichtbare kenmerken zijn bijvoorbeeld huidskleur, leeftijd en lichamelijke beperking. Voorbeelden van onzichtbare kenmerken zijn normen, waarden, overtuigingen en werkstijlen.

Inclusie: is een situatie waarin mensen met diverse achtergronden zich psychologisch veilig voelen. Deze veiligheid ontstaat uit de ervaring dat ze erbij horen, dat hun stem wordt gehoord en gerespecteerd en dat ze weten hoe ze succesvol kunnen zijn.

Tijdens deze cursus krijg je inzicht in de essentie en de praktijk van D&I.

Data zomer 2023:
M1:  1 en 2 juni