Alumni-activiteit

Kamerlingh Onnes Gebouw
Steenschuur 25
2311 ES Leiden

In november 2023 wordt studievereniging Leidse Biologen Club honderd jaar oud! Dat moet gevierd worden met alle generaties biologen, en daarvoor hebben wij u nodig. Om deze feestelijke gelegenheid alvast voor te proeven, organiseren wij op 15 april een alumnidag in het Kamerlingh Onnes-gebouw.

Op het programma staan lezingen over het huidige onderzoeksveld, de opleiding Biologie van nu én een bezoek aan de Hortus Botanicus. Natuurlijk is er ook de tijd om bij te kletsen met studiegenoten tijdens de afsluitende borrel. Tijdens deze borrel zullen er ook een aantal oude almanakken, verenigingsbladen en archiefstukken te bewonderen zijn.

Hortus Botanicus

Het programma is als volgt:

13:30

Inloop met thee en koffie

13:30

Introductie door de praeses van de LBC

13:50

Keynote-spreker: Roel Wouters

14:20

Korte pauze

14:30

Twee promovendi van het Instituut Biologie Leiden over het huidige onderzoeksveld (EN*)

15:10

Bezoek aan de Hortus botanicus

16:00

Afsluitende woorden

16:15

Borrel

*De voertaal van het evenement is Nederlands, maar om internationale promovendi ook de gelegenheid te bieden om hun onderzoek te presenteren, zal dit gedeelte in het Engels zijn.

Kosten

Aansluiten bij de activiteit kost €20. Als u reünist bent bij de Leidse Biologen Club, dan is de activiteit gratis. Bent u geïnteresseerd in het reunistlidmaatschap? Op deze pagina kunt u informatie en een inschrijfformulier voor het reunistlidmaatschap vinden. Voor vragen over het reunistlidmaatschap kunt u mailen naar abactis@leidsebiologenclub.nl

Wij vernemen graag uw aanwezigheid door dit formulier in te vullen. Ook als u het nog niet zeker weet, maar graag op de hoogte gehouden wordt, dan kunt u het formulier invullen.

Bij vragen over deze activiteit kunt u altijd mailen naar reunisten@leidsebiologenclub.nl.

Hopelijk zien we u op 15 april!