Alumni-activiteit | Lezing

2311 BD Leiden
Zaal
011

Op 8 september vindt de jaarlijkse Van de Waallezing plaats, ter gelegenheid van de opening van het academisch jaar van de afdeling Kunstgeschiedenis.
De lezing is fysiek bij te wonen in Lipsius zaal 0.11, en is daarnaast op donderdag 8 september vanaf 18u beschikbaar via livestream. De lezing vindt plaats mede dankzij een genereuze bijdrage van het RKD. Let op: er is achteraf geen opname beschikbaar.

Spreker is Renske Cohen Tervaert MA, curator bij het Kröller-Müller Museum, Otterlo. Haar lezing is getiteld 'Futurism and Europe: The aesthetics of a new world'; de lezing is Engelstalig.

Kijk voor meer informatie over de lezing op de Engelstalige pagina.

Aanmelden voor de zaal

Aanmelden is niet meer mogelijk.

Giacomo Balla (1871-1958), Paravento con linea di velocità, 1916-1917. Oil on canvas in frames painted by the artist, 151 x 126 cm. Kröller-Müller Museum, c/o Pictoright Amsterdam 2022.