Onderzoeksproject

Handboek Europees recht betreffende de rechten van het kind

Het samenstellen van het eerste handboek betreffende Europees recht op het gebied van kinderrechten, waarin de jurisprudentie van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens en het Hof van Justitie van de Europese Unie, alsmede beslissingen van de Europese Commissie Sociale Rechten (ECSR) behandeld worden.

Looptijd
Ton Liefaard
Financiering
European Union Agency for Fundamental Rights European Union Agency for Fundamental Rights
Council of Europe
European Court of Human Rights

University of Geneva, Switzerland

University College, Cork, Ireland

University of Liverpool, UK

University of Antwerp, Belgium

De Afdeling Jeugdrecht was verantwoordelijk voor de totstandkoming van de ontwerptekst van dit handboek en heeft een team van deskundigen geleid, te weten: Prof Dr. Karl Hanson en Dr. Robert Ruggiero (University of Geneva, Switzerland), Prof Dr. Ursula Kilkelly (University College, Cork, Ireland), Prof Dr. Helen Stalford en Margaret Fine JD (University of Liverpool, UK) and Prof Dr. Wouter Vandenhole (University of Antwerp, Belgium).