Publicatie

Nieuwe publicatie over arbitrage in de externe betrekkingen van de EU

‘Schiedsgerichte in den Aussenverträgen der EU. Neue Entwicklungen unter Einbezug der institutionellen Verhandlungen Schweiz–EU’, Jusletter 28 mei 2018

Christa Tobler & Marco Muser
28 mei 2018

De onderhandelingen van de EU over belangrijke handelsovereenkomsten in de afgelopen jaren hebben een trend in de richting van nieuwe arbitragemechanismen laten zien. Ook in de bilaterale overeenkomsten en institutionele onderhandelingen tussen Zwitserland en de EU zijn onlangs weer arbitragehoven verschenen. In beide gevallen legt het EU-beginsel van de autonomie van het recht van de Unie echter grenzen op aan de opzet van de mechanismen voor geschillenbeslechting door het Hof van Justitie voor bepaalde constellaties een beslissende rol te laten spelen bij de uitlegging van het overeenkomstenrecht.

‘Schiedsgerichte in den Aussenverträgen der EU. Neue Entwicklungen unter Einbezug der institutionellen Verhandlungen Schweiz–EU’, Jusletter 28 mei 2018

Indien u de publicatie wenst te ontvangen, verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met Christa Tobler