Boek

Leidse gedachten voor een modern straf(proces)recht

Recentelijk is deze bundel verschenen naar aanleiding van de Landelijke Strafrechtsdag die in 2014 in Leiden plaatsvond.

Auteur
Jan Crijns, Jeroen ten Voorde, Judit Altena, Marieke Dubelaar, Pim Geelhoed, Bas Leeuw, Mojan Samadi
11 mei 2017

Met het project `Modernisering Strafvordering' staat het straf(proces)recht aan de vooravond van potentieel grootschalige wijzigingen. Dit project stond in 2014 centraal op de Landelijke Strafrechtsdag in Leiden. Doel van die dag was een blik te werpen op de toekomst en te kijken met welke uitdagingen het straf(proces)recht wordt, en zal worden, geconfronteerd in een veranderende samenleving.

De bijdragen in deze bundel zijn gebaseerd op een deel van de presentaties die op deze dag zijn gegeven, waar nodig aangevuld met ontwikkelingen sinds die tijd. Tezamen beogen deze bijdragen de gedachten te presenteren van medewerkers van het Instituut voor Strafrecht en Criminologie van de Universiteit Leiden over de uitdagingen waarmee het straf(proces)recht nu en in de toekomst mee wordt geconfronteerd. Dit teneinde tot enkele gedachten te komen over hoe het straf(proces)recht zou moeten worden ingericht om in de moderne tijd te kunnen functioneren.

Zie ook de website van  de uitgeverij Boom Juridisch