Boek

European Banking and Financial Law Statutes

Zojuist verschenen: European Banking and Financial Law Statutes Uitgever: Routledge

Matthias Haentjens en Pierre de Gioia-Carabellese
03 november 2017

Het boek European Banking and Financial Law Statutes is een praktische en studentvriendelijke wettenbundel. Het bevat een selectie van de belangrijkste wetgeving (Verordeningen en Richtlijnen) op het terrein van het Europees financieel recht. De samenstellers hebben met het boek beoogd:

• up-to-date inzicht te geven: het biedt de lezer de officiĆ«le, geconsolideerde wetteksten, en daarmee een actueel overzicht van alle relevante Europese wetgeving;
  • toe te snijden op het onderwijs: de gemaakte selectie heeft als doel aan te sluiten op de vakken zoals deze thans worden aangeboden op het gebied van het Europees financieel recht;
  • een geschikt hulpmiddel te bieden bij examinering: de niet-geannoteerde wetteksten zijn in lijn met de meeste examenreglementen en derhalve bruikbaar als bronnenmateriaal tijdens de tentaminering; en
  • gebruiksgemak te bieden: een heldere en aantrekkelijke vormgeving, een gedetailleerde inhoudsopgave en legio zoektermen vergemakkelijken het zoeken in het boek.

Het boek is ook geschreven om te gebruiken in combinatie met het boek European Banking and Financial Law van dezelfde auteurs. Binnenkort verschijnt van dit boek een tweede druk. Voor een volledige inhoudsopgave, informatie over de auteurs en aanschafmogelijkheden: klik hier.