Bestuurskunde: Openbaar Bestuur, Beleid en Management

Deze minor is bedoeld voor studenten met een brede interesse in het functioneren van de publieke sector in al haar verscheidenheid die, bovendien, een bijdrage willen leveren aan het verbeteren van publieke dienstverlening.

Studenten worden in de minor in staat gesteld op basis van goede inhoudelijke kennis degelijke oordelen te kunnen vellen inzake problemen in de publieke sector en goede aanbevelingen te doen ter verbetering.

Vanzelfsprekend staat de minor open voor studenten met verschillende disciplinaire achtergronden. De studie Bestuurskunde leent zich hier goed voor. Zij is bij uitstek interdisciplinair en gebruikt allerhande inzichten om de complexiteit van het openbaar bestuur te kunnen doorgronden.

Dr. Toon Kerkhoff

Universitair docent Bestuurskunde

Dr. Toon Kerkhoff

“Deze minor biedt een mooie ingang in de bijzondere wereld van het openbaar bestuur in Nederland en daarbuiten. Met gebruik van verschillende inzichten om lastige politieke en bestuurlijke problemen te bestuderen, leer je kritisch naar het openbaar bestuur te kijken.”