Opleidingspresentatie

Griekse en Latijnse taal en cultuur

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Over de opleiding Griekse en Latijnse taal en cultuur

Als je Griekse en Latijnse taal en cultuur studeert, ontdek je waarom de klassieke oudheid ons blijft boeien. In deze opleiding leer je het Grieks en Latijn optimaal beheersen. Er is veel aandacht voor cultuurhistorische vakken, wijsbegeerte en retorica. Je duikt in de oorspronkelijke teksten en maakt kennis met taalkundige, literaire en cultuurhistorische aspecten daarvan. Ook concentreer je je op de interpretatie van de Griekse en Latijnse literatuur. Daarnaast verdiep je je kennis met vakken over geschiedenis, filosofie en taalkunde en leer je je bevindingen schriftelijk en mondeling te presenteren. Als afgestudeerde ben je een onafhankelijke denker met een kritische geest en vind je bijvoorbeeld een baan als docent klassieke talen, persvoorlichter, beleidsmedewerker bij de overheid of onderzoeker.

Waarom Griekse en Latijnse taal en cultuur?

• Onderzoek de klassieke cultuur vanuit een brede, culturele context
  • Lees klassieke teksten in hun oorspronkelijke taal
  • Bijzondere collecties in Leidse bibliotheken en musea

Houd me op de hoogte!

Wil je meer weten over deze opleiding (of andere opleidingen van de Universiteit Leiden)? Laat je gegevens achter en we houden je op de hoogte met nieuws en voorlichtingsactiviteiten van deze opleiding(en).

Naar het formulier