Leidse wetenschappers bloggen over religie

Hoe denken Leidse wetenschappers over religie? Lees per 1 oktober blogs over kwesties als: 'Wat verklaart de groei aan religieuze sekten?', op het Leiden Religie Blog.

Lezen en reageren

Religie neemt wereldwijd in omvang en impact toe. Toch is er in de Nederlandse publieke opinie en de politiek weinig belangstelling voor. Leidse religiewetenschappers maken in korte, toegankelijke artikelen hun visie kenbaar. Wat verklaart de groei aan religieuze sekten en de toenemende religiositeit in Zuid-Amerika, Azie en Afrika? Is religieuze beleving echt wel zo anders dan de ervaring met kunst en wetenschap? Waarom zijn vondsten van oudtestamentische en koranteksten nog steeds zo belangrijk? Is religie meer dan een chemische reactie in ons brein? Over dergelijke kwesties bloggen onze kenners en ze nodigen de lezers uit tot reacties.

Redactieteam

Islamprofessor Maurits Berger: 'Het Leiden Religie Blog is gemodelleerd naar het succesvolle Leiden Islam Blog. Een goed redactieteam is al weken enthousiast aan de slag, en er zijn weer erg leuke artikelen. In samenspraak binnen het Instituut voor Godsdienstwetenschappen is besloten om het blog in het Nederlands te doen, omdat daar veel terrein is te winnen.'

(1 oktober 2013/MvG)