Promotie Wessel Geursen, Christa Tobler lid van de lees- en oppositiecommissies

Op 19 april 2024 verdedigde Wessel Geursen, voormalig medewerker bij de afdeling Europees recht van de Universiteit Leiden, zijn proefschrift 'Mapping the Territorial Scope of EU Law' aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

Volgens het voorwoord van Jacques Ziller, honorair hoogleraar aan de Universiteiten van Parijs 1 Panthéon-Sorbonne en Università di Pavia, is het werk 'more than “mapping”, it is a very thorough in-depth examination of the way EU law applies to its member states’ territories, and in certain circumstances to third states’ territories'.  Prof. dr. Christa Tobler was lid van zowel de leescommissie als de oppositiecommissie. Tijdens de verdediging stelde zij vragen over de juridische status van de EER/EVA-staten ten opzichte van de EU en het toepassingsgebied van haar recht.