Leiden neemt deel aan Hugo Sinzheimer Moot Court Competitie

Master arbeidsrecht studenten Just Bakker en Tess van der Putten nemen op 24 mei a.s. deel aan de prestigieuze Hugo Sinzheimer Moot Court Competition, de pleitwedstrijd over Europees arbeidsrecht, die dit jaar van 20 t/m 23 juni in Wenen zal plaatsvinden.

In de Hugo Sinzheimer Moot Court Competitie nemen internationale teams van maximaal 4 personen het tegen elkaar op in een proefproces. Het uitgangspunt is een fictieve zaak die elk jaar wordt gecreëerd door geselecteerde mensen, het zogenaamde Case Committee, uit een specifiek land (België is het gekozen land in 2024).
Heleen Andriessen (promovendus) won de competitie met haar teamgenoten in 2022 en zal dit jaar meegaan als een van de coaches vanuit de afdeling Arbeidsrecht.

Foto: Tingey Injury Law Firm via Unsplash