De wereld van het arbeidsrecht simpel uitgelegd

Elias Schenk masterstudent arbeidsrecht schreef een boek met de titel Wie is hier de baas?, waarin de rechten en plichten van werkgevers en werknemers worden beschreven aan de hand van voorbeelden uit de praktijk.

Schenk begon in april 2022 op Tik Tok het account @arbeidsrechtfeitjes, waarin aan de hand van - soms hilarische voorbeelden - het arbeidsrecht op een makkelijke en toegankelijke manier wordt uitgelegd. Zaken als: waar moet je op letten bij een arbeidsovereenkomst, wat te doen bij ziekte, mag je baas zichtbare piercings en tatoeages verbieden, waar moet je rekening mee houden als je ontslag wilt nemen of ontslagen wordt, passeren de revue.

Het bleek in een behoefte te voorzien gezien de miljoenen views op Tik Tok. Het razend populaire account leidde uiteindelijk tot het onlangs door HarpersCollinsHolland uitgebrachte boek, Wie is hier de baas?

De boekpresentatie op 10 november 2023 startte met een interview door Barend Barentsen, hoogleraar arbeidsrecht, waarin Schenk werd geïntroduceerd. Daarna ontving Marije Schneider, docent arbeidsrecht een eerste gesigneerde boek uit handen van Schenk.