Leiden ontvangt eervolle vermelding voor beste Memorandum verweerder bij 30ste Vis Moot in Wenen

Een team van de faculteit der Rechtsgeleerdheid heeft deelgenomen aan de 30e editie van de Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot Court competitie en heeft een eervolle vermelding ontvangen voor de Wener Melis Award voor het beste Memorandum van de verweerder.

De Willem C. Vis Moot Court competitie is één van de meest gerenommeerde competities binnen de studie internationale handelsrecht en arbitrage die jaarlijks plaatsvindt. De wedstrijd bestaat uit schriftelijk en mondeling pleidooien, waarbij de teams zowel de eiser als de verweerder vertegenwoordigen voor arbitragetribunalen en zowel procedurele als materieelrechtelijke kwesties behandelen volgens de geselecteerde arbitrageregels.

Het team bestond uit studenten van de Advanced master International Dispute Settlement and Arbitration (IDSA) en International Civil and Commercial Law (ICCL): Ílayda Balaban, Theodor Himmel, Xinmei Kao, Hao Zong, en Wenjing Zhao.

Felicitaties voor het team en hun coaches met deze geweldige prestatie en het welverdiende resultaat van hun harde werk.

Lees meer informatie (in het Engels) hier.