Europa Instituut organiseert tweede ‘Meet the Author’ bijeenkomst

Op donderdag 30 maart vond op het Europa Instituut de tweede ‘Meet the Author’ bijeenkomst plaats.

In het kader van deze nieuwe lezingenreeks komen externe academici naar Leiden om te spreken over een recente publicatie. ‘Meet the Author’ bijeenkomsten vangen aan met een gesprek tussen een lid van het Europa Instituut en de auteur, waarna er voor het publiek gelegenheid is tot het stellen van vragen.

Tijdens de bijeenkomst van 30 maart, georganiseerd door Vestert Borger en Melanie Fink, verwelkomde het Europa Instituut Signe Rehling LarsenFellow by Examination aan de Universiteit van Oxford (Magdalen College). Larsens onderzoek richt zich op de bestudering van constituties in theoretisch, historisch en vergelijkend perspectief. Op het Europa Instituut sprak Larsen met Vestert Borger over haar boek The Constitutional Theory of the Federation and the European Union, dat in 2021 verscheen bij Oxford University Press.