Het Europa Instituut organiseert zijn eerste ‘Meet the Author’ bijeenkomst

Op woensdag 2 november vond op het Europa Instituut de eerste ‘Meet the Author’ bijeenkomst plaats. In het kader van deze nieuwe lezingenreeks komen externe academici naar Leiden om te spreken over een recente publicatie. ‘Meet the Author’ bijeenkomsten vangen aan met een gesprek tussen een lid van het Europa Instituut en de auteur, waarna er voor het publiek gelegenheid is tot het stellen van vragen.

Op de bijeenkomst van 2 november, georganiseerd door Vestert Borger en Melanie Fink, verwelkomde het Europa Instituut Ljupcho Grozdanovski, maître de conférences in Europees recht aan de Universiteit van Liège. Grozdanovski’s onderzoek richt zich op bewijs, procedurele rechtvaardigheid en nieuwe technologieën in de EU. Op het Europa Instituut sprak Grozdanovski met Melanie Fink over zijn artikel ‘In search of effectiveness and fairness in proving algorithmic discrimination in EU law’, dat vorig jaar verscheen in de Common Market Law Review.