Film van CADS-alumna Loes Moree te zien tijdens Field Recordings in Rotterdam

De film MعLMIN van Visuele Ethnografie alumna Loes Moree wordt vertoond tijdens de komende editie van Field Recordings. Dit is een jaarlijks evenement voor visuele antropologie, geluidskunst en landschapsfilm. Dit jaar zijn er met name slow films en radicale zelfportretten te zien op 11, 12 en 13 november in WORM in Rotterdam.

De film van Loes Moree is te zien op zaterdag 12 november. Na de vertoning schuift visueel antropoloog Dr. Lana Askari aan voor een Q&A met Loes. In haar film MعLMIN wordt het huiselijke leven van zes jonge mannen gevolgd. Sommigen wonen al hun hele leven in Amsterdam, anderen zijn gevlucht uit het door oorlog verscheurde Syrië. Wanneer deze zes mannen in dezelfde wooneenheid gaan wonen, kruisen hun paden. Angst voor 'de ander' maakt geleidelijk plaats voor broederschap. MعLMIN is een intiem portret van saamhorigheid, nostalgie en verlegenheid dat etnografische sensibiliteit en filmmaken combineert.

Field Recordings

Field Recordings is een jaarlijks evenement dat begon in 2018. Een van de initiatiefnemers van het evenement is Sander Hölsgens, docent Culturele Antropologie aan het Instituut voor Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie. Samen met Tim Leyendekker heeft hij deze editie georganiseerd en gecureerd.

Meer informatie over het programma en de kaartverkoop is te vinden op de website van Field Recordings. Er is een korting voor studenten van de masteropleiding Visuele Etnografie.

Bekijk het programma