Arnout Koornneef: "Geef leraren voldoende tijd om hun digitale vaardigheden te ontwikkelen"

Digitale geletterdheid wordt een basisvaardigheid in het nationale curriculum van scholen. Daarmee komt dit vakgebied op gelijke voet met rekenen, taal en burgerschap. Wat betekent deze verandering voor scholen en leerlingen volgens Arnout Koornneef, universitair docent bij Pedagogische Wetenschappen?

"Veel scholen werken al systematisch aan digitale geletterdheid, maar nog niet allemaal. Om die laatste scholen over de streep te trekken is een besluit van de Kamer denk ik heel belangrijk. Dat betekent niet dat het voornemen zonder uitdagingen zal zijn.", aldus Arnout Koornneef.

Lees het interview met Arnout Koornneef over digitale geletterdheid op Didactiefonline.nl ››