PAO-cursus Actualiteiten subsidierecht

Afgelopen dinsdag 11 oktober hebben Demy Jongkind, Louise Verboeket en Veerle van Waarde een PAO-cursus Actualiteiten subsidierecht verzorgd voor de NetlawAcademy van Netlaw advocatenkantoren.

In deze cursus gingen Demy, Louise en Veerle in op verschillende onderwerpen die relevant zijn in het subsidierecht. Zo werd aandacht besteed aan de subsidiedefinitie, de subsidie nieuwe stijl en de eis van de wettelijke grondslag voor subsidieverstrekking. Vervolgens kwam het proces van subsidieverstrekking aan de orde en is stilgestaan bij schaarse subsidies. Tot slot stond de beƫindiging van subsidierelaties centraal, waarbij ook is ingegaan op de (evenredigheid van) subsidiesancties en de exceptieve toetsing van subsidieregelingen.

Het was een geslaagde middag waar Demy, Veerle en Louise met veel plezier op terugkijken. Ook kwamen veel interessante vragen aan de orde van de deelnemers.

Demy Jongkind is promovenda aan de afdeling Staats- en bestuursrecht Universiteit Leiden en schrijft een proefschrift over netwerksubsidies.