Jos Raaijmakers genomineerd voor Huibregtsenprijs 2022

Het onderzoeksproject van Jos Raaijmakers is genomineerd voor de Huibregtsenprijs 2022. De onderzoeker van het NIOO, met gastaanstelling bij het Instituut Biologie Leiden (IBL), is één van de zes genomineerden. Op de Avond van Wetenschap & Maatschappij, 10 oktober 2022, maakt de jury de winnaar bekend.

Het genomineerde onderzoek van professor Jos Raaijmakers draait om het verduurzamen van de landbouw. 'Stille krachten doorgrond: duurzame voedselproductie met behulp van microben'. Micro-organismen in de bodem kunnen namelijk gewassen helpen. Niet alleen met het opnemen van de broodnodige voedingsstoffen, maar ook door ziekten en plagen af te weren. Raaijmakers is hoofd van de afdeling Microbiële Ecologie bij het NIOO. Daarnaast is hij buitengewoon hoogleraar Microbiële interacties en diversiteit aan de Universiteit Leiden.

Lees het volledige artikel op de vernieuwde website van het NIOO.