Van Rompuy geïnterviewd door media over Super League-zaak in behandeling bij het Hof van Justitie

Op verzoek van een Spaanse rechter, behandelde het Hof van Justitie van de EU deze week de zaak die de initiatiefnemers van de kortstondige “European Super League" aanspanden tegen de FIFA en de UEFA.

It claims that football’s governing bodies abused their monopoly position, in violation of EU competition law, when they blocked last year’s plans of twelve of Europe's top football clubs to form their own breakaway competition.

Ben Van Rompuy, universitair docent EU-mededingingsrecht, werd door verschillende buitenlandse media - waaronder Politico, Bloomberg News, AFP, De Tijd, De Standaard en de Finse publieke omroep - geïnterviewd over de verwachte uitkomst en het praktische belang van de zaak.