Een eeuw De Leidsche Flesch!

In het collegejaar 2022-2023 wordt studievereniging De Leidsche Flesch 100 jaar en dat gaat uitgebreid gevierd worden! Dit feestje is echt niet alleen voor studenten, de vereniging viert deze mijlpaal graag met iedereen.

Zo organiseren ze een grote alumnidag voor de opleidingen wiskunde, informatica, natuurkunde en sterrenkunde en zijn er andere activiteiten waar alumni van harte welkom zijn:

Grote reünie

Op 14 januari 2023 staat  een alumnidag gepland met zoveel mogelijk reünisten van De Leidsche Flesch én alle andere alumni van wiskunde, informatica, natuurkunde en sterrenkunde uit de afgelopen 100 jaar van wiskunde, informatica, natuurkunde en sterrenkunde in Leiden. Deze gezellige dag zal bestaan uit interessante lezingen, activiteiten in de stad, een tentoonstelling over studeren in de afgelopen 100 jaar en natuurlijk is er uitgebreid gelegenheid om oude bekenden te spreken en nieuwe mensen te ontmoeten.

Symposium

Op woensdag 15 februari 2023 vindt het jaarlijkse symposium plaats met lezingen verwant aan de studies wiskunde, informatica, natuurkunde en sterrenkunde. Iedereen is welkom. Ter ere van het 100-jarige jubileum zal De Leidsche Flesch uitpakken met grote namen. Het symposium wordt afgesloten met een borrel.

Fleschtival

Speciaal voor hun lustrum wil De Leidsche Flesch een eigen festival neerzetten met meerdere artiesten, stands en activiteiten: het Fleschtival. Muziek van verschillende lokale artiesten wordt gecombineerd met wetenschappelijke proefjes. Dit gezellige event voor jong en oud vindt plaats op vrijdag 21 april 2023.

Meer informatie over de lustrumviering is te vinden op deleidscheflesch.nl/lustrum. Wil je op de hoogte gehouden worden met alle ontwikkelingen, schrijf je dan in op onze nieuwsbrief.