Natuurkundekoppel Alessandra Silvestri en Luca Giomi te zien in Typisch Leiden

Vanaf dinsdag 13 april zijn universitair hoofddocenten Alessandra Silvestri en Luca Giomi te zien in het programma Typisch Leiden van BNNVARA. Het programma volgt het koppel en hun kinderen tijdens de lockdown.

Alessandra
Luca

De Italiaanse expats Alessandra en Luca kwamen met hun kinderen Beatrice en Filippo voor het werk naar Leiden. Ze werken allebei als universitair hoofddocent theoretische natuurkunde bij het natuurkunde-instituut LION. Tijdens de lockdown werken de ouders grotendeels thuis en gaan de kinderen naar de noodopvang of krijgen ze thuis les. Hoe combineren Alessandra en Luca dat?

Vanaf dinsdag 13 april is Typisch Leiden drie weken lang op NPO2 te zien. De eerste aflevering wordt om 19:20 uitgezonden.