EU inzichten voor Oost-Afrika? Armin Cuvyers doceert aan de universiteit van Nairobi over regionale integratie

Op 21 april 2021 gaf Armin Cuyvers een college aan studenten en staf van de Universiteit van Nairobi over EU recht en vergelijkende regionale integratie.

In een levendige discussie werden verschillende lessen uit de Europese ervaring met integratie besproken, van institutioneel ontwerp tot Brexit en COVID-19, en werd bediscussieerd of en hoe deze vertaald konden worden naar de Oost-Afrikaanse context. Het online college werd bijgewoond door studenten en stafleden van de Nairobi en Mombasa campus van UoN, en vormt onderdeel van de structurele samenwerking tussen de University of Nairobi Law School en het Europa Instituut van de Universiteit Leiden.

Armin Cuyvers is Universitair Hoofddocent Europees Recht aan het Europa Instituut van de Leiden Law School en directeur van CompaRe, het Jean Monet Centre of Excellence on Comparative Regional Integration.