Bastiaan Rijpkema’s Lokale weerbare democratie gepresenteerd en aangeboden aan Ahmed Marcouch, burgemeester van Arnhem

Op woensdag 25 november heeft Bastiaan Rijpkema zijn nieuwe boek Lokale weerbare democratie gepresenteerd.

Het boek biedt een eerste aanzet tot theorievorming over de lokale weerbare democratie. In een online-presentatie werd het eerste exemplaar aangeboden aan de burgemeester van Arnhem, Ahmed Marcouch. De burgemeester onderstreepte het belang van weerbare democratie op lokaal niveau en ging daarna voor zo’n 50 online toehoorders in gesprek over extremisme en radicalisering met drie van Rijpkema’s masterstudenten.

Op vrijdag 27 november ging Rijpkema op een digitale conferentie van de VJK, de vereniging voor juristen bij de decentrale overheid, uitgebreider in op zijn nieuwste boek. Bij die conferentie hielden ook Hans Boutellier (Vrije Universiteit Amsterdam) en Willeke Slingerland (Saxion Hogeschool) lezingen over het thema ‘weerbare democratie’.

Meer informatie over het boek is te vinden op de website van Boom Uitgevers.

Bastiaan Rijpkema in gesprek met Ahmed Marcouch