Armin Cuyvers geeft inaugurele lezing van het European Legal Studies Centre van de Universitas Indonesia, Jakarta

Op 30 oktober gaf Armin Cuyvers de inaugurele lezing van het European Legal Studies Centre van de Universitas Indonesia, Jakarta.

De lezing werd mede-georganiseerd door het Djokosoetono Research Centre, de Constitutional Law Department en het ASEAN Legal Studies Centre

In de lezing ging Armin Cuyvers in op de typische aard van de EU rechtsorde, tussen constitutionaal recht en internationaal recht in, mede in vergelijkend perspectief met ASEAN.  De ZOOM lezing werd gevolgd door een intesieve Q&A van anderhalf uur waarin de ruim 150 geregistreerde deelnemers ingingen op actuele en urgente uitdagingen waaronder Brexit, sovereiniteit en de transplantatie van EU inzichten naar andere regionale organisaties, en vice versa.

Deze lezing maakt onderdeel van uit de activiteiten van CompaRe, de Leiden Jean Monnet Centre of Excellence on comparative regional integration, mede mogelijk gemaakt door de steun van het Erasmus+ prgramma van de EU.