Team Leiden wint brons in VAR-Pleitwedstrijd 2020

Onlangs behaalde het door de Universiteit Leiden afgevaardigde team een mooie derde plaats in de VAR-pleitwedstrijd, die dit jaar werd georganiseerd door de Radboud Universiteit.

De afdeling Staats- en bestuursrecht feliciteert de studenten die dit topteam vormden: Jeroen Broeze, Sophie van der Burg, en Willemijn Polders (op de foto van links naar rechts afgebeeld). Onder begeleiding van Jonathan Huijts schreven zij een beroep- en verweerschrift naar aanleiding van een casus over de Wet maatschappelijke ondersteuning. De studenten deden daarin onder andere een beroep op het VN-Verdrag inzake de rechten van personen met een handicap. Dat kon in het bijzonder op waardering van de jury rekenen — zij kwalificeerde dit beroep als “een mooie trouvaille”.

De deelnemende teams waren ook dit jaar weer erg aan elkaar gewaagd; de Universiteit Leiden is dan ook heel trots op dit mooie resultaat! Ook feliciteert zij graag de teams van de UvA en RUG, die het zilver respectievelijk goud in de wacht sleepten.