Bezoek de openbare Boerhaavelezing over maternale morbiditeit en mortaliteit

Prof. dr. Marian Knight geeft op dinsdag 10 maart een openbare Boerhaave-lezing over Maternal and Childhood Population Health. Knight is dit jaar de LUF-Boerhaavehoogleraar aan het LUMC. Voorafgaand aan de lezing krijgt ze een oorkonde en een Boerhaavepenning uitgereikt.

Marian Knight (midden) gaf in 2019 een lezing op de LUMC-Campus Den Haag.

De titel van de lezing is: ‘Inequalities in maternal and child health – where do the problems really lie?’ Knight is hoogleraar aan de Universiteit van Oxford en ereconsulent op het gebied van volksgezondheid in Engeland. Haar leerstoel Maternal and Child Population health is verbonden aan de Nuffield Department of Population Health.

Maternale morbiditeit en mortaliteit

Knight leidt het MBRRACE-UK onderzoek naar maternale morbiditeit en mortaliteit. In haar werk richt ze zich op het gebruik van nationale observationele studies en routine registraties. Dit met als doel om klinische vragen te adresseren over de gezondheid van moeder en kind.

In het LUMC is Knight actief in het Global Health onderwijs. Daarnaast werkt zij samen met Dr. Thomas van de Akker en Prof. Dr. Jessica Kiefte-de Jong op gebied van epidemiologisch onderzoek bij moeders en kinderen. In 2019 gaf ze op de LUMC-Campus Den Haag een lezing over de eerste 1000 dagen van het leven.

LUF-Boerhaaveleerstoel

De LUF-Boerhaaveleerstoel maakt gasthoogleraarschappen mogelijk voor gezaghebbende geleerden, die een bepaald gebied van onderzoek en onderwijs binnen het LUMC kunnen stimuleren. De leerstoel wordt gefinancierd door het Leids Universiteits Fonds (LUF).

Wil je aanwezig zijn bij de lezing? Bekijk de agenda voor de details.