Digitale gastlessen over de taal van de lobby in februari online

Wat is lobbyen? Hoe werkt dat? Vanaf februari nemen de hoogleraren Jaap de Jong en Arco Timmermans je mee in de taal van de lobby. Via digitale gastlessen kunnen scholen hun leerlingen kennis laten maken met dit wetenschappelijke vraagstuk van duidelijk maatschappelijke belang.

Wat is lobbyen? Hoe werkt het? Welke vormen zijn er? Hoe breng je je boodschap over? Welke retorische technieken kun je gebruiken? En hoe reageert het publiek? Kortom: Hoe win je met een overtuigend verhaal?

Jaap de Jong (hoogleraar Journalistiek en Nieuwe media) en Arco Timmermans (bijzonder hoogleraar Public Affairs) nemen je via Greta Thunberg mee in de taal en retorica van de lobby: hoe zet zij haar boodschap neer? Hoe wordt er op de boodschap gereageerd en hoe zet je zélf een overtuigende lobby op?

Digitale gastlessen

Digitale gastlessen behandelen in een 10 minuten durende video wetenschappelijke vraagstukken over maatschappelijk relevante thema’s. Met de activerende werkvormen in de bijgeleverde docenthandleiding beslaat deze digitale gastles 1 lesuur.

Meer weten over deze digitale gastles? Kijk dan op de retorica van de lobby.