Presentatie door Christa Tobler bij het ministerie van Economische Zaken in Belfast, Noord-Ierland

Op 9 januari 2020 gaf Christa Tobler een presentatie die werd gevolgd door een discussie, die als volgt werd aangekondigd:

"EU-Zwitserse betrekkingen - een model voor de betrekkingen tussen het Verenigd Koninkrijk en de EU na "Brexit"?

Een insiderscommentaar op de ontwerp-kaderovereenkomst tussen de EU en Zwitserland door Professor Dr. Christa Tobler, Universiteiten van Bazel, Zwitserland, en Leiden, Nederland".

Met het oog op de aanstaande terugtrekking van het VK uit de EU en het Protocol van Noord-Ierland/Ierland blijft de kwestie van andere modellen voor de betrekkingen met de EU belangrijk voor het VK en in het bijzonder voor Noord-Ierland.