Christa Tobler neemt deel aan internationaal panel in Zwitserland

Op 18 januari 2020 nam Christa Tobler samen met Europees Parlementslid Andreas Schwab, het Zwitserse parlementslid Eric Nussbaumer en de Duitse ambassadeur in Zwitserland Riedel deel aan een 'openhaarddiscussie' over het onderwerp 'Institutionele overeenkomst Zwitserland-EU: Wat gebeurt er na het beëindigingsinitiatief?'.

De EU wil met Zwitserland een overeenkomst sluiten met nieuwe institutionele regels voor belangrijke sectorale overeenkomsten tussen de partijen. Een ontwerptekst is sinds eind 2018 beschikbaar, maar is nog niet ondertekend. In Zwitserland wil de regering nu wachten op de stemming over een volksinitiatief om het vrije verkeer van personen af te schaffen.

De openhaarddiscussie over dit onderwerp maakte deel uit van een politiek evenement dat door de Zwitserse denktank foraus in het bergdorp Braunwald werd georganiseerd, met onder andere een 'fun' skiwedstrijd.