Legal Business Game 2019

De Legal Business Game laat studenten spelenderwijs kennismaken met de ondernemingsrechtpraktijk via leuke, uitdagende en interactieve teamopdrachten.

De Legal Business Game is een initiatief van de afdeling Ondernemingsrecht van de Universiteit Leiden. In de geest van de business games zoals je deze wel tegenkomt in de bedrijfskunde of in managementopleidingen, laat deze Legal Business Game studenten spelenderwijs kennismaken met de ondernemingsrechtpraktijk. Studenten werken in groepjes en doen praktijkervaring op via leuke, uitdagende en interactieve teamopdrachten.

Twintig studenten vormen vier teams. De studenten hebben middels een introductiefilmpje kennisgemaakt met vier actoren van de Legal Business Game. De vier actoren ontwikkelen drones die zij willen inzetten om pakketjes te bezorgen. Vervolgens krijgt ieder team een cliënt toegewezen. Onder begeleiding van hun advocatenteams richten de actoren samen een bedrijfje op. De actoren zijn eigenzinnig en hebben verschillende belangen die al in de introductievideo naar voren komen. Het is aan de studenten om de belangen van hun eigenzinnige cliënten zo goed mogelijk te behartigen.