Femmie Juffer over haar boek 'Dit huis is een thuis'

Omdat er anno 2019 nog steeds weinig richtlijnen zijn voor adoptieouders over hoe om te gaan met twee culturen binnen het gezin, besloot Femmie Juffer een boek te schrijven over het onderwerp. Dat ligt er nu: Dit huis is een thuis. Ongeveer de helft van de zeventien geïnterviewde jongeren zijn pleegkinderen die óók als niet-westers kind in een westers gezin opgroeiden. Zij hebben grotendeels met dezelfde issues te maken als de adoptiekinderen.

Laat adoptiekinderen met de pot mee-eten, dan voelen ze zich het snelst thuis, was lange tijd het idee. Inmiddels wordt daar anders over gedacht. Femmie Juffer, zelf moeder van twee aangenomen kinderen, miste goede tips en adviezen en schreef daarom zelf een boek.

Lees het volledige artikel  over het boek Dit huis is een thuis in het AD-magazine ››

"Pleegkind tussen kaaskoppen"

’Er is geen bloedband nodig om te zorgen dat een kind zich op een gezonde manier aan jou hecht’, zegt Femmie Juffer in het Noordhollands Dagblad. Aanleiding voor dit interview is haar boek 'Dit huis is een thuis' dat onlangs verscheen.

Lees het volledige interview 'Pleegkind tussen kaaskoppen' in het Noordhollands Dagblad ››