Clara van Dam spreekt tijdens VI RIDE conferentie 2019 in Madrid

Op vrijdag 13 december 2019 sprak Clara van Dam tijdens de VI RIDE Conferentie in Madrid. De RIDE Conferentie stond in het teken van ‘The Modernization of European Administrative Law’.

Clara presenteerde de bevindingen van haar promotieonderzoek over de rol van guidance documenten van de Europese Commissie in de Nederlandse rechtsorde. Hoe gaan de Nederlandse wetgever, bestuur en rechter om met guidance documenten van de Europese Commissie? Wat zijn de consequenties in het licht van rechtsbeginselen; is regulering van de aanname en toepassing van guidance documenten nodig? Professor Luis Arroyo Yimenez (Universiteit Castilla-La Mancha) trad op als referent, waarna een levendige discussie plaatsvond met het publiek.

Het programma en de overige sprekers kunt u hier vinden.