5 FGGA docenten krijgen Senior Kwalificatie Onderwijs

Het jaar loopt op zijn einde en het is tijd om te vieren. 20 gedreven docenten, waarvan 5 docenten van de Faculteit Governance and Global Affairs in Den Haag, kregen uit handen van vicerector Hester Bijl hun Senior Kwalificatie Onderwijs uitgereikt.

In november vorig jaar besloot het College van Bestuur van de Universiteit Leiden 5 docenten van de FGGA voor te dragen voor de Senior Kwalificatie Onderwijs (SKO). De docenten werkten afgelopen jaar aan hun portfolio, om zo de SKO te bemachtigen. Onder de vijf FGGA docenten waren er vier van het Leiden University College The Hague en één van het Instituut Bestuurskunde.

Gedreven Docenten

Koen Caminada, Vice- decaan van de Faculteit Governance and Global Affairs is enthousiast over de resultaten:

''Ik ben trots op de mooie prestatie van onze gedreven docenten. De Faculteit Governance and Global Affairs heeft nu zes docenten die hun SKO hebben ontvangen. Een prestatie van formaat.''

Berta Fernandez Alvarez, Senior Beleidsmedewerker Onderwijs en Kwaliteitszorg aan de Faculteit Governance and Global Affairs is even positief gestemd:

''Als facultaire SKO-coordinator vind ik het erg leuk dat we maarliefst 5 nieuwe, gedreven docenten hebben die het SKO- certificaat behaald hebben. Ik ben blij om te zien dat de ambtelijke ondersteuning die de faculteit aanbied, zijn vruchten afwerpt.''

De vijf FGGA docenten vorige week hun  Senior Kwalificatie Onderwijs hebben ontvangen in de Faculty Club in Leiden uit handen van vicerector Hester Bijl:

• Dr. David Ehrhardt, Universitair Docent Internationale Ontwikkeling aan het Leiden University College The Hague
  • Dr. Paul Hudson, Universitair Hoofddocent Fysische Geografie aan het Leiden University College The Hague
  • Dr. Daniela Vicherat Mattar, Universitair Docent Sociologie aan het Leiden University College The Hague
  • Dr. Brandon Zicha, Universitair Docent Beleidswetenschappen aan het Leiden University College The Hague
  • Dr. Natascha van der Zwan, Universitair Docent Bestuurskunde aan het Instituut Bestuurskunde

Interviews

In januari en februari volgt een reeks interviews met docenten die recent hun SKO-certificaat haalden. Wat betekent deze kwalificatie voor hen? En wat maakt hen zo gepassioneerd over onderwijs?

De Senior Kwalificatie Onderwijs (SKO) is een kwalificatie voor docenten die ten minste 5 jaar academisch onderwijs hebben gegeven op een universiteit en een leidende rol spelen in de ontwikkeling en vernieuwing van het onderwijs op curriculumniveau, dus overstijgend aan het eigen vakgebied.