LUC The Hague gekozen tot beste University College van Nederland

Het Leiden University College The Hague heeft het zegel 'Topopleiding' ontvangen van de Keuzegids Universiteiten 2020. Het is de zevende keer op rij dat het Liberal Arts & Sciences-programma, dat zich richt op Global Challenges, het predicaat krijgt.

Universitaire opleidingen met meer dan 75 punten ontvangen het zegel 'Topopleiding' van de Keuzegids. In totaal hebben 65 bacheloropleidingen het label ontvangen. Het LUC staat op de tweede plek in de top 5 van de algemene ranglijst van bacheloropleidingen in Nederland.

Uitstekend Onderwijs

Volgens de Keuzegids Universiteiten 2020, bieden university colleges in het algemeen uitstekend onderwijs waarbij het Leiden University College The Hague bovenaan de nationale ranking prijkt. Prof. Dr. Judi Mesman (Decaan van LUC The Hague) en Lieke Schreel (Onderwijsdirecteur) zijn erg trots op deze prestatie.

“We zijn blij dat onze studenten niet alleen meer dan tevreden zijn met de inhoud van het programma, maar ook over de kwaliteit van onze docenten en overige stafleden. Dit bevordert de leer - en onderwijsomgeving binnen het LUC enorm.

Staf en studenten van LUC werken in onderwijs en onderzoek aan de grote maatschappelijke uitdagingen waar onze wereld voor staat, in nauwe samenwerking met gemeentelijke, lokale en internationale partners van de stad Den Haag.

De 'Topopleiding' zegel van de Keuzegids Universiteiten 2020

Totale score

Met een totaalscore van 92 uit 100 punten staat het LUC The Hague op de eerste plek van de Nederlandse university colleges. Het internationale honours college van de Universiteit Leiden is gevestigd in Den Haag en scoort uitstekend op de componenten programma, docenten, haalbaarheid en expertoordeel. LUC The Hague werd in 2010 opgericht met steun van de gemeente Den Haag en heeft inmiddels ruim 600 studenten en een kleine 1000 alumni.

De Keuzegids Universiteiten wordt jaarlijks uitgegeven door het Centrum Hoger Onderwijs Informatie en beoordeelt en vergelijkt de kwaliteit van alle opleiding. Hiervoor maakt het gebruik van de resultaten van de Nationale Studenten Enquete (NSE) in combinatie met advies van experts die betrokken zijn bij de accreditatie. De NSe is het landelijke onderzoek waarbij studenten hun mening geven over de opleiding.