Het Practicum Musicae Orkest schitterde in de Aalmarktzaal

Afgelopen dinsdag 12 november speelde het Practicum Musicae Orkest (PMO) hun Oprichtingsconcert in de Aalmarktzaal in Leiden.

Voor een uitverkochte zaal openden zij de avond met Felixs Mendelssohns Die Hebriden. Het tot de verbeelding sprekende stuk over de Schotse eilanden werd opgevolgd door het virtuoze Introduction et Rondo Capriccioso van Camille Saint-Saëns, waarin de jonge violist Maxime Gulikers schitterde. Het publiek werd nog even extra getrakteerd op Maximes virtuositeit met een solo sonate van Eugène-Auguste Ysaÿe.

Na de pauze bracht het orkest een prachtige uitvoering van Beethovens Zevende Symfonie ten gehore. Het orkest heeft geweldig gespeeld onder leiding van de jonge dirigent Aafko Boonstra en kreeg zelfs een staande ovatie.

Het PMO is opgericht voor en door studenten van de Universiteit Leiden, die via de Academy of Creative and Performing Arts (ACPA) het Practicum Musicae-traject volgen aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.

Meer PMO!

Op 16 december kunt u naar het PMO komen luisteren tijdens het groot Practicum Musicae Kerstconcert op het Koninklijk Conservatorium. Daarna zullen zij op 7 februari 2020 tijdens de dies natalis een concert geven in de Pieterskerk in Leiden. Houd hun Facebook-pagina in de gaten voor meer concerten!

Foto Wilke Geurds
Maxime Gulikers en Aafko Boonstra// foto: Wilke Geurds

Het Oprichtingsconcert werd mede mogelijk gemaakt door