Eredoctoraat voor LUMC-decaan Pancras Hogendoorn

Pancras Hogendoorn, hoogleraar Pathologie en decaan van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), heeft op vrijdag 8 oktober 2019 een eredoctoraat gekregen van de Semmelweis University in Boedapest.

Hogendoorn kreeg de onderscheiding voor zijn bijdrage aan het begrijpen van de moleculaire mechanismen achter het ontstaan van bot- en wekedelentumoren. Ook zijn inspanning om de onderzoeksresultaten internationaal uit te dragen in WHO-classificatie, postacademisch onderwijs en samenwerkingsverbanden waaronder onderzoeksconsortia en klinische trials, worden gewaardeerd met het verlenen van het eredoctoraat.

Hogendoorn is vereerd met de onderscheiding. 'De Semmelweis Universiteit is een trouwe en innovatieve partner in diverse internationale onderzoeksconsortia. Ik voel me zeer geĆ«erd met dit internationale huldeblijk.'

250-jarig bestaan Semmelweis

Semmelweis University is een brede universiteit gericht op diverse (bio-)medische wetenschappen. De uitreiking van de eredoctoraten is onderdeel van de feestelijkheden rondom het 250-jarig bestaan van de universiteit.